Serdecznie witamy na naszej stronie!
Po dłuższej przerwie wróciliśmy do przedszkola uśmiechnięci, pełni zapału do pracy i zabawy.

 

We wrześniu rozpoczęliśmy realizację innowacji pedagogicznej „Pokochajmy DRZEWA. Na początku dzieci wypowiadały się, co wiedzą o drzewach, a następnie wspólnie ustalały, czego o drzewach chcą się dowiedzieć. Wykonywaliśmy prace plastyczne na temat drzew: wydrapywankę i wydzierankę. Szczególnym zainteresowaniem dzieci cieszyło się zajęcie dotyczące poznawania liści, owoców i kory poszczególnych drzew. Oceniły je jako bardzo ciekawe.

 

 

 

21 września odbyła się uroczystość grupowa – obchody Dnia Przedszkolaka. Dzieci miały różne zadania do wykonania m.in.: taniec w parach do piosenki „Kolorowe liście”, rozwiązywanie zagadek rysunkowych, grupowe wykonanie ilustracji. Na zakończenie zabawy każdy otrzymał „uśmiech”.

 

 

 

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Pokochajmy DRZEWA” obchodziliśmy 12 października Światowy Dzień Drzewa. Z tej okazji na
podstawie zdjęć przyniesionych przez nauczyciela dzieci wybrały najpiękniejsze drzewo na placu przedszkolnym. Został nim dąb szkarłatny.
Drzewa od dzieci otrzymały z okazji ich święta życzenia:
* żeby długo rosły
* żeby miały długie gałązki
* żeby duże rosły
* żeby długo żyły
* żeby miały dorodne owoce
* żeby rosły do nieba
* żeby nikt ich nie kaleczył.

 

 

W naszej grupie realizujemy ogólnopolski projekt edukacyjny „Technikoludek czyli przedszkolak w świecie technologii”. Projekt ma na celu wykorzystanie w procesie edukacyjnym narzędzi i zasobów cyfrowych i bezpieczne ich wykorzystywanie. W ramach realizacji projektu został utworzony kącik technologiczny. Dzieci uczestniczyły także w Puchatkowym Wieczorze Edukacyjno-Bajkowym z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

 

 

 

W tym roku szkolnym realizowana jest innowacja pedagogiczna „Gramy w szachy po japońsku”.
Gry planszowe przeżywają renesans niemal na całym świecie, także w Polsce. Wbrew obawom nie zostały zepchnięte w niebyt przez gry komputerowe. „Unikatową szansę na wspólne bycie razem i funkcjonowanie w grupie przy jednoczesnym niezwykle integrującym wspólnym działaniu dają nam właśnie gry planszowe” – twierdzi dr T. Sobierajski, socjolog z  Uniwersytetu Warszawskiego. „Złapmy lwa” to uproszczona wersja sho᷉gi – japońskiej gry strategicznej, zaprojektowana przez dwie zawodniczki profesjonalnej żeńskiej ligi japońskiej szachów – Madokę Kitao i Maiko Fujitę. Podstawy gry w szachy japońskie dzieci zdobywają w formie gry na dywanie ( w przedszkolu jest wykorzystywana jako gra zespołowa ), a później na planszy. „Złapmy lwa” to gra, której reguły są możliwie proste, a jednak pozwalają zachować cały ładunek edukacyjny w zakresie myślenia logicznego i strategicznego charakterystyczny dla wszystkich gier wywodzących się od indyjskiej czaturangi, w tym dla japońskich sho᷉gi i naszych europejskich szachów. Nasi wychowankowie z całym zaangażowaniem uczestniczą w grze, a nawet wybierają ją w czasie przeznaczonym do zabaw dowolnych.

 

Na początku listopada w grupie był realizowany program edukacyjny „CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE”. Jego celem jest motywowanie przedszkolaków do codziennego dbania o higien oraz kształtowanie dobrych nawyków higienicznych. Atrakcją było uzupełnianie naklejkami specjalnie do tego przygotowanych dzienniczków za wykonywanie czynności higienicznych.

 

25 listopada 2020 r. dzieci obchodziły Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji były zabawy, zagadki, kolorowanki. Przedszkolaki wykonały także postacie misiów z papierowych rolek.

 

W przedszkolu zabawa
Andrzejek to czas!
Niech magia i wróżba
Królują wśród nas.
Już zaczynamy, już nie czekamy.
Zabawa dalej, start! Takimi słowami rozpoczęła się uroczystość 30 listopada 2020 r. Były czary, zabawa w kolory, zabawa z krzesełkami przy muzyce, rzut kostką szczęścia,
wrzucanie monet do miski z wodą, rzut butem w stronę drzwi. BAWILIŚMY SIĘ DOSKONALE!

7 grudnia oprócz tradycyjnych zabawa mikołajkowych dzieci miały okazję pobawić się także metodami aktywizującymi – kodowały postać Mikołaja oraz
wykonywały mikołajkowe piktogramy – tworzyły historyjkę obrazkową o tematyce świątecznej.

 

 

 

 

 

 

Święta Bożego Narodzenia to magiczny czas…..
* Ubieraliśmy choinkę
* Wykonywaliśmy świąteczne dekoracje i ozdoby
* Wykonywaliśmy prace plastyczne o tematyce świątecznej
* Rysowaliśmy kredą na powietrzu świąteczne obrazki
* Graliśmy na bum bum rurkach kolędę „Pójdźmy wszyscy do stajenki”
* Śpiewaliśmy piosenkę „Grająca choinka”
* Poznawaliśmy różnice w wyglądzie drzew iglastych: jodła, świerk, sosna różnymi zmysłami ( realizacja innowacji pedagogicznej „Pokochajmy DRZEWA” )
* Wykonywaliśmy improwizacje ruchowe do piosenki
* Słuchaliśmy kolęd
* Poznawaliśmy zwyczaje bożonarodzeniowe
* Poprzez zabawy badawcze próbowaliśmy zatrzymać zapach świąt.

 

Zabawa karnawałowa
Zabawa była wspaniała! Kolorowe stroje, taniec z balonami, przeciąganie liny, wesołe improwizacje taneczne, gra w kręgle, kula dyskotekowa i…..
zobaczcie sami! 

 

 

BAŁWANEK
To żywa gra planszowa rozgrywana w naszej grupie w ramach realizacji ogólnopolskiego projektu „Technikoludek czyli przedszkolak w świecie

technologii”.

 

 

ZIMOWE ZABAWY BADAWCZE
W ramach realizacji tematyki „Jesteśmy samodzielni w kuchni” i „Zimowe inspiracje” przeprowadziliśmy zabawy badawcze: „Krystalizacja soli” i
„Czy 
śnieg jest czysty?”. 
Kartę instruktażową wykonała Martyna.