Grupa 9

Witamy w grupie dziewiątej
Serdecznie witamy na naszej stronie!
Po dłuższej przerwie wróciliśmy do przedszkola uśmiechnięci, pełni zapału do pracy i zabawy.

 

We wrześniu rozpoczęliśmy realizację innowacji pedagogicznej „Pokochajmy DRZEWA. Na początku dzieci wypowiadały się, co wiedzą o drzewach, a następnie wspólnie ustalały, czego o drzewach chcą się dowiedzieć. Wykonywaliśmy prace plastyczne na temat drzew: wydrapywankę i wydzierankę. Szczególnym zainteresowaniem dzieci cieszyło się zajęcie dotyczące poznawania liści, owoców i kory poszczególnych drzew. Oceniły je jako bardzo ciekawe.

 

21 września odbyła się uroczystość grupowa – obchody Dnia Przedszkolaka. Dzieci miały różne zadania do wykonania m.in.: taniec w parach do piosenki „Kolorowe liście”, rozwiązywanie zagadek rysunkowych, grupowe wykonanie ilustracji. Na zakończenie zabawy każdy otrzymał „uśmiech”.

 

 

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Pokochajmy DRZEWA” obchodziliśmy 12 października Światowy Dzień Drzewa. Z tej okazji na
podstawie zdjęć przyniesionych przez nauczyciela dzieci wybrały najpiękniejsze drzewo na placu przedszkolnym. Został nim dąb szkarłatny.
Drzewa od dzieci otrzymały z okazji ich święta życzenia:
* żeby długo rosły
* żeby miały długie gałązki
* żeby duże rosły
* żeby długo żyły
* żeby miały dorodne owoce
* żeby rosły do nieba
* żeby nikt ich nie kaleczył.

 

W naszej grupie realizujemy ogólnopolski projekt edukacyjny „Technikoludek czyli przedszkolak w świecie technologii”. Projekt ma na celu wykorzystanie
w procesie edukacyjnym narzędzi i zasobów cyfrowych i bezpieczne ich wykorzystywanie.
W ramach realizacji projektu został utworzony kącik technologiczny. Dzieci uczestniczyły także w Puchatkowym Wieczorze Edukacyjno-Bajkowym
z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

W tym roku szkolnym realizowana jest innowacja pedagogiczna „Gramy w szachy po japońsku”.
Gry planszowe przeżywają renesans niemal na całym świecie, także w Polsce. Wbrew obawom nie zostały zepchnięte w niebyt przez gry komputerowe. „Unikatową szansę na wspólne bycie razem i funkcjonowanie w grupie przy jednoczesnym niezwykle integrującym wspólnym działaniu dają nam właśnie gry planszowe” – twierdzi dr T. Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu
Warszawskiego. „Złapmy lwa” to uproszczona wersja sho᷉gi – japońskiej gry strategicznej, zaprojektowana przez dwie zawodniczki profesjonalnej żeńskiej ligi japońskiej szachów – Madokę Kitao i Maiko Fujitę. Podstawy gry w szachy japońskie dzieci zdobywają w formie gry na dywanie ( w przedszkolu jest wykorzystywana jako gra zespołowa ), a później na planszy. „Złapmy lwa” to gra, której reguły są możliwie proste, a jednak pozwalają zachować cały ładunek edukacyjny w zakresie myślenia logicznego
i strategicznego charakterystyczny dla wszystkich gier wywodzących się od indyjskiej czaturangi, w tym dla japońskich sho᷉gi i naszych europejskich szachów. Nasi wychowankowie z całym zaangażowaniem uczestniczą w grze, a nawet wybierają ją w czasie przeznaczonym do zabaw dowolnych.